Остання редакція: 2024-11-11
Анотація
У цій роботі розглядається метод Кохена-Сазерленда — один з найефективніших алгоритмів для відсікання відрізків у комп'ютерній графіці. Цей алгоритм використовується для визначення видимої частини відрізка, що розташована всередині заданого прямокутного вікна. Метод полягає в кодуванні кінцевих точок відрізка відповідно до їхнього розташування відносно меж вікна. Застосовуючи побітові операції "І" та "АБО", алгоритм встановлює, чи є відрізок повністю видимим, невидимим або частково видимим. У випадку часткової видимості обчислюються точки перетину відрізка з межами вікна для видалення невидимих частин. Метод Кохена-Сазерленда широко застосовується в комп'ютерній графіці, зокрема в 2D-іграх, графічних інтерфейсах та CAD-системах, де важливо ефективно обробляти графічні об'єкти в обмежених просторах.
Abstract
This paper discusses the Cohen-Sutherland method, one of the most effective algorithms for clipping segments in computer graphics. This algorithm is used to determine the visible part of a segment located inside a given rectangular window. The method consists in encoding the endpoints of the segment according to their location relative to the window borders. Using bitwise AND and OR operations, the algorithm determines whether the segment is fully visible, invisible, or partially visible. In the case of partial visibility, the intersection points of the segment with the window borders are calculated to remove the invisible parts. The Cohen-Sutherland method is widely used in computer graphics, including 2D games, GUIs, and CAD systems, where it is important to efficiently process graphical objects in limited spaces.