КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)

Розмір шрифта: 
THE IMPACT OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE ON LANGUAGE LEARNING
Богдан Михайлович Куцик, Світлана Степанівна Никипорець

Остання редакція: 2024-05-08

Анотація


The influence of artificial intelligence on language learning is considered, examples and types are given. Various aspects of this influence are analysed, in particular, the development of interactive language programmes and adaptive courses based on machine learning algorithms.


Ключові слова


information technology; artificial intelligence; language learning; machine learning; individualization; learning efficiency

Посилання


1. Følstad, A., & Brandtzaeg, P. B. (2020). Users’ experiences with chatbots: findings from a questionnaire study. Quality and User Experience, 5(1), 1-14.

2. Dodigovic, M. (2007). Artificial intelligence and second language learning: An efficient approach to error remediation. Language Awareness, 16, 99–113.

3. Ducar, C., & Schocket, D. H. (2018). Machine translation and the L2 classroom: Pedagogical solutions for making peace with Google translate. Foreign Language Annals, 51(4), 779-795

4. Woo, J. H., & Choi, H. (2021). Systematic Review for AI-based Language Learning Tools. arXiv preprint arXiv:2111.04455.

5. Gatt, A., & Krahmer, E. (2018). Survey of the state of the art in natural language generation: Core tasks, applications and evaluation. Journal of Artificial Intelligence Research, 61, 65-170.

6. Nykyporets S. S. Impact of artificial intelligence on sustainable development of tertiary technical education in Ukraine. Proceedings of the 1st International Scientific and Practical Internet Conference «Impact of Artificial Intelligence and Other Technologies on Sustainable Development», December 28-29 2023. 2023. Pp. 22-25.

7. Nykyporets S. S. Challenges and implications of Artificial Intelligence and digitalization in the context of higher education in Ukraine. Збірник матеріалів ІІ Міжнародної науково-практичної конференції для освітян «Березневий науковий дискурс 2024» на тему: «Детермінанти посилення ролі освіти у повоєнному відновленні України», м. Київ, 29 березня 2024 р. Чернігів : ГО «Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій», 2024. C. 64-67.


Повний текст: PDF