Остання редакція: 2024-04-28
Анотація
У роботі проведено огляд та аналіз літератури з метою розуміння наслідків використання штучного інтелекту в навчанні. Виявлено, що його інтеграція відкриває нові можливості та застосування, проте важливу роль відіграють грамотність та етична свідомість. Самі ж ініціативи, спрямовані на відповідальне використання ШІ, є ключовим елементом для успішної інтеграції цієї технології в освітню сферу.
ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION: PROS AND CONS
This paper provides a review and analysis of the literature aimed at understanding the implications of artificial intelligence (AI) integration in education. It is found that its integration presents new opportunities and applications, but fostering AI literacy and ethical awareness is crucial. Initiatives promoting responsible AI use are key to the successful
integration of this technology into the educational sphere.
Ключові слова
Посилання
1. Савчин І., Лямзіна Н. Інтеграція штучного інтелекту у вивчення англійської мови у вищих навчальних
закладах, зокрема у Львівській національній музичній академії імені М.В.Лисенка / І. Савчин, Н. Лямзіна // The
12th International scientific and practical conference «Science and technology: problems, prospects and innovations»
(September 1–3, 2023) CPN Publishing Group, Osaka, Japan.‒ 2023. ‒ 238p
2. F. Kamalov, D. Santandreu Calonge, I. Gurrid. New Era of Artificial Intelligence in Education: Towards a Sustainable Multifaceted Revolution - Firuz Kamalov, David Santandreu Calonge and Ikhlaas Gurrib, 2023. Access mode: https://doi.org/10.3390/su151612451 (date of access: 5.03.2024)
3. Nguyen, A.; Ngo, H.N.; Hong, Y.; Dang, B.; Nguyen, B.P.T. - Ethical principles for artificial intelligence in
education. Education and Information Technologies.‒2023.‒28:4221–4241. Access mode: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11316-w (date of access:2.03.2024)
4. AlAfnan, M., Samira D., Marina J., Koba L. ChatGPT as an Educational Tool: Opportunities, Challenges, and Recommendations for Communication, Business Writing, and Composition Courses. / M. AlAfnan. D. Samira, J.5 Marina, L. Koba // Journal of Artificial Intelligence and Technology ‒ 2023 ‒ Vol. 3, no 2.‒ P. 60–68. Mode of access: https://doi.org/10.37965/jait.2023.0184 (date of access: 1.03.2024)
5. “13 Best Artificial Intelligence Math Solvers (Free & Paid) .” Morning Dough [Electronic resource]. Access mode:: https://www.morningdough.com/ai-tools/best-ai-math-problem-solvers/#google_vignette (date of access:
1.03.2024)