КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)

Розмір шрифта: 
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ СТУДЕНТІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Євгеній Олександрович Кобилянський, Олександр Володимирович Кобилянський

Остання редакція: 2024-04-22

Анотація


Проаналізовано останні дослідження та публікації з питання розвитку критичного мислення. Виокремлені ефективні методи та форми розвитку критичного мислення, як-от: дискусії, диспути, дебати, рольові ігри тощо. Підкреслена важлива роль викладача в процесі формування та розвитку критичного мислення. Виділені основні риси креативного викладача. Наголошено, що завдяки критичному мисленні студенти зможуть самостійно визначатися в професійному та особистому житті для підвищення їхньої конкурентоспроможності на ринку праці.


Ключові слова


критичне мислення, методи та форми навчання, дискусія, дебати, диспути

Посилання


1. Хейбер, Дж. (2023). Критичне мислення. Київ: ArtHuss.

2. Дембіцька, С., & Кобилянський, О. (2023). Формування професійної компетентності майбутніх фахівців з професійної освіти засобами цифрових технологій. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-001-007.

3. Кузьменко, О., Кобилянський, О., & Дембіцька, С. (2022). Інноваційні засоби формування професійної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Педагогіка безпеки, 7(1-2), 01–07. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2022-7-1-001-007.

4. Мястковська, М., Кобилянська, І., & Кисюк, Д. (2021). Формування готовності майбутніх фахівців з професійної освіти до застосування сучасних інформаційних технологій у професійній діяльності. Педагогіка безпеки, 6(1-2), 21–26. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2021-6-1-021-026.

5. Ставнича, Н., & Кобилянська, І. (2023). Проєктування освітніх ігор як шлях до самовиховання та самовдосконалення здобувачів вищої освіти. Педагогіка безпеки, 8(1-2), 44–50. https://doi.org/10.31649/2524-1079-2023-8-1-044-050.

6. Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Kuzimenko, O. (2023). Training of specialists in technical specialties to professional activity according to the requirements of the integrative approach. Professional Pedagogics, 1(26), 110-121. https://doi.org/10.32835/2707-3092.2023.26.110-121.

7. Dembitska, S., Kobylianska, I., Kobylianskyi, O., & Puhach, V. (2023). Psychological and didactic fundamentals of modern educational technologies of visualization. Педевтологія, 1, 36-43.

8. Kobylianskyi, O., Stavnycha, Т., Dembitska, S., Kobylianska, I., & Miastkovska, M. (2024). Innovative Learning Technologies in the Process of Training Specialists of Engineering Specialties in the Conditions of Digitalization of Higher Education. In: Auer, M.E., Cukierman, U.R., Vendrell Vidal, E., Tovar Caro, E. (eds) Towards a Hybrid, Flexible and Socially Engaged Higher Education. ICL 2023. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 911. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-53382-2_1.

9. Кацавець, Р. С. (2024). Психологія розвитку особистості. Київ: Алерта.

10. Критичне мислення як педагогічний феномен. URL: https://sno.udpu.edu.ua/index.php/naukovo-metodychna-robota/88-rpldoldol/148-kritichne-mislennya-yak-pedagogichnij-fenomen.

11. Halpern, D. (1996). Thought and Knowledge: An Introduction to Critical Thinking. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.

12. Klooster, D. (2001). What is critical thinking. Thinking Classroom, 4, 36‒40.

13. Temple, C., Steele, J., & Meredith, K. (1996). RWCT Project: Reading, Writing, Discussion in Every Discipline: Guidebook III. Washington, DC: International Reading Association for the RWCT Project.

14. Тягло, О. В. (2008). Критичне мислення. Харків: Основа.

15. Терно, С. О. (2009). Критичне мислення – сучасний вимір суспільствознавчої освіти. Запоріжжя: Просвіта.

16. Пометун, О. (2018). Критичне мислення як педагогічний феномен. Український педагогічний журнал, 2, 89‒98.

17. Шумейко, З. Є. (2020). Упровадження технології розвитку критичного мислення в професійну підготовку фахівців державної кримінально-виконавчої служби. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія», 1 (19), 347‒353.

18. 5 стратегій розвитку критичного мислення. (2021). На урок. Відновлено з https:// naurok.com.ua/post/5-strategiy-rozvitku-kritichnogo-mislennya.

19. Стеценко, Н. М. (2018). Розвиток критичного мислення майбутніх фахівців у процесі вивчення іноземної мови. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 60, 151-154.

20. Щербицька, В. В., Письменна, І. І., & Голяк, В. І. (2022). Розвиток критичного мислення студентів під час занять з іноземної мови у ЗВО. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки, 2 (24), 72-79. DOI: 10.32342/2522-4115-2022-2-24-7.


Повний текст: PDF