КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)

Розмір шрифта: 
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У НАВЧАННІ МАТЕМАТИКИ
Валерія Олександрівна Шпірук, Катерина Олександрівна Гончак, Майя Борисівна Ковальчук

Остання редакція: 2024-04-21

Анотація


Роботу присвячено вивченню впливу штучного інтелекту на процес навчання математики. Зокрема, досліджується, які програми та технології штучного інтелекту можуть бути застосовані для покращення результатів у навчанні математики.


ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN TEACHING MATHEMATICS

Abstract:

The work is devoted to the study of the influence of artificial intelligence on the process of teaching mathematics. In particular, it investigates which programs and technologies of artificial intelligence can be applied to improve results in mathematics education


Ключові слова


штучний інтелект, математична освіта, робототехніка, системи, моделі машинного навчання

Посилання


International Electronic Journal of Mathematics Education [Electronic resource]. Mode of access: https://www.iejme.com  (date of access: 22.03.2024)

 

Casler-Failing, S.L. Learning to teach mathematics with robots: Developing the ‘t’ in technological pedagogical content knowledge. Research in Learning Technology [Electronic resource]. Mode of access: https://doi.org/10.25304/rlt.v29.2555  (date of access:  22.03.2024)

 

Lopez-Caudana E., Ramirez-Montoya M., Martínez-Pérez  S.,  Rodríguez-Abitia G.  Using robotics to enhance active learning in mathematics: A multi-scenario study. Mathematics   [Electronic resource]. Mode of access: https://doi.org/10.3390/math8122163 (date of access: 20.03.2024)

 

Ouyang F.,  Jiao P. Artificial intelligence in education: The three paradigms. Computers and Education: Artificial Intelligence  [Electronic resource]. Mode of access: https://doi.org/10.1016/j.caeai.2021.100020  (date of access: 19.03.2024)

 

Rico-Bautista, N. A., Rico-Bautista, D. W., Medina-Cárdenas, Y. C. Collaborative work as a learning strategy to teach mathematics incorporating robotics using led godt education system and fischertechnik in seventh graders atthe school isidro caballero delgado in Floridablanca Santander Colombia./  N. A. Rico-Bautista,  D. W. Rico-Bautista,, Y. C. Medina-Cárdenas // Journal of Physics: Conference Series. – 2019. - Mode of access:  https://doi.org/10.1088/1742-6596/1386/1/012146 (date of access:: 22.03.2024)




Повний текст: PDF