КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2024)

Розмір шрифта: 
ЕКОНОМІЧНА СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ «КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ ПІДПРИЄМСТВА»
Дар'я Станіславівна Руденька, Олена Анатоліївна Сметанюк

Остання редакція: 2024-03-28

Анотація


Проведено ідентифікацію поняття «конкурентні переваги підприємства». На основі аналізу
літературних джерел узагальнено визначення цього поняття. Визначено, що на формування конкурентних переваг
впливають чинники внутрішнього і зовнішнього характеру. Досліджено особливості конкурентних переваг згідно з
цими факторами та узагальнено класифікацію конкурентних переваг.


Ключові слова


конкурентна перевага; конкуренція; конкурентоспроможність підприємства; стратегічні конкурентні переваги.

Посилання


1. Davis D. C., Lopuch V. S. Learning Organizations. Handbook of Research on Race, Gender, and the Fight for Equality.
2016. P. 267–297. URL: https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0047-6.ch012 (дата звернення: 20.03.2024).
2. Портер М. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів. Переклад Ємельянова І., Гнатковська
І. Київ. Наш формат. 2019. 624 с.
3. Lambin Jean-Jacques . Market-driven Management: Strategic and Operational Marketing. Macmillan business. Paperback.
496 p.
4. Azarian E. & Faivishenko, D. (2014). Theoretical aspects of competitiveness of the industry of mineral water. Marketing and
Management of Innovations, 1, 72-80. URL: https://doi.org/10.21272/mmi.2014.1-06 (дата звернення: 20.03.2024).
5. Гаврилюк С.П. Конкурентні переваги як основа розробки стра- тегії туристських підприємств . Науковий вісник
Полтавського університету споживчої кооперації України. 2011. № 4. С. 76–80
6. Конкурентоспроможність підприємства: управління, оцінка, стратегія: монографія. В.А Павлова, О.В Кузьменко,
ВМ Орлова, ГА Рижкова . Д.: Вид-во ДУЕП імені Альфреда Нобеля, 2011
7. Балабанова Л.В., Холод В.В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств.
Навч.посібник. К.: ВД «Професіонал», 2006. – 448 с.
8. Іванова О.Ю. Оцінка та формування конкурентних переваг промислових підприємств : дис. канд. екон. наук :
08.06.01. 2006. 264 с

9. Осадчук А. Обґрунтування стратегії забезпечення міжнародної конкурентоспроможності в сфері експортної
діяльності підприємства URL:
http://repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/10313/1/%D0%9E%D1%81%D0%B0%D0%B4%D1%87%D1%83
%D0%BA%20%D0%90.%D0%98..pdf (дата звернення: 20.03.2024).
10. Пащенко О. П. Особливості формування конкурентних переваг підприємства: стратегічний аспект. Вісник
Житомирського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2015. № 3. С. 94-100. URL:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2015_3_16 (дата звернення: 20.03.2024).
11. Шебаніна О. В., Федосуєва Г.С. Міжнародна конкурентоспроможність виробників сільськогосподарської продукції.
Економічний форум. - 2017. - № 4. - С. 59-64. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2017_4_11(дата звернення:
20.03.2024).
12. Бескорса О. А. Сутність забезпечення конкурентних переваг підприємств [Електронний ресурс] / URL:
https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/325/3/beskorsa.pdf (дата звернення: 20.03.2024).
13. Барась Д.О. Концептуальні основи управління конкурентними перевагами підприємства. Спецпроект: аналіз
наукових досліджень : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції. – 2007 URL:
http://www.confcontact.com/2007jule.php (дата звернення: 20.03.2024).
14. Іванов Ю. Б., Піддубна Л.І. Концептуально-методологічні аспекти синтезу системи управління міжнародною
конкурентоспроможністю підприємства. Бізнес Інформ. 2012. № 9. С. 50-53. URL:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2012_9_8. (дата звернення: 20.03.2024).
15. Войчак А.В., Камишина Р.В. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація. Маркетинг в Україні. –
2005. – № 2. – С. 50–53.
16. Фатхутдінов Р.А., Осовська Г.В. Управління конкурентоздатністю організації: підручник. К. : Кондор, 2009. 470 с.
17. Кривешко О. В. Оцінка вагомості конкурентних переваг. Ефективна економіка. 2020. № 2. – URL:
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7656 (дата звернення: 21.03.2024).
18. Цалко Т. Р., Харченко Т. О., Хондока А. М. Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві.
Ефективна економіка. 2019. № 9. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7261 (дата звернення:
21.03.2024).


Повний текст: PDF