Остання редакція: 2024-03-28
Анотація
Проведено ідентифікацію поняття «конкурентні переваги підприємства». На основі аналізу
літературних джерел узагальнено визначення цього поняття. Визначено, що на формування конкурентних переваг
впливають чинники внутрішнього і зовнішнього характеру. Досліджено особливості конкурентних переваг згідно з
цими факторами та узагальнено класифікацію конкурентних переваг.
Ключові слова
Посилання
1. Davis D. C., Lopuch V. S. Learning Organizations. Handbook of Research on Race, Gender, and the Fight for Equality.
2016. P. 267–297. URL: https://doi.org/10.4018/978-1-5225-0047-6.ch012 (дата звернення: 20.03.2024).
2. Портер М. Конкурентна перевага. Як досягати стабільно високих результатів. Переклад Ємельянова І., Гнатковська
І. Київ. Наш формат. 2019. 624 с.
3. Lambin Jean-Jacques . Market-driven Management: Strategic and Operational Marketing. Macmillan business. Paperback.
496 p.
4. Azarian E. & Faivishenko, D. (2014). Theoretical aspects of competitiveness of the industry of mineral water. Marketing and
Management of Innovations, 1, 72-80. URL: https://doi.org/10.21272/mmi.2014.1-06 (дата звернення: 20.03.2024).
5. Гаврилюк С.П. Конкурентні переваги як основа розробки стра- тегії туристських підприємств . Науковий вісник
Полтавського університету споживчої кооперації України. 2011. № 4. С. 76–80
6. Конкурентоспроможність підприємства: управління, оцінка, стратегія: монографія. В.А Павлова, О.В Кузьменко,
ВМ Орлова, ГА Рижкова . Д.: Вид-во ДУЕП імені Альфреда Нобеля, 2011
7. Балабанова Л.В., Холод В.В. Стратегічне маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств.
Навч.посібник. К.: ВД «Професіонал», 2006. – 448 с.
8. Іванова О.Ю. Оцінка та формування конкурентних переваг промислових підприємств : дис. канд. екон. наук :
08.06.01. 2006. 264 с
9. Осадчук А. Обґрунтування стратегії забезпечення міжнародної конкурентоспроможності в сфері експортної
діяльності підприємства URL:
http://repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/10313/1/%D0%9E%D1%81%D0%B0%D0%B4%D1%87%D1%83
%D0%BA%20%D0%90.%D0%98..pdf (дата звернення: 20.03.2024).
10. Пащенко О. П. Особливості формування конкурентних переваг підприємства: стратегічний аспект. Вісник
Житомирського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2015. № 3. С. 94-100. URL:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vzhdtu_econ_2015_3_16 (дата звернення: 20.03.2024).
11. Шебаніна О. В., Федосуєва Г.С. Міжнародна конкурентоспроможність виробників сільськогосподарської продукції.
Економічний форум. - 2017. - № 4. - С. 59-64. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2017_4_11(дата звернення:
20.03.2024).
12. Бескорса О. А. Сутність забезпечення конкурентних переваг підприємств [Електронний ресурс] / URL:
https://repo.snau.edu.ua/bitstream/123456789/325/3/beskorsa.pdf (дата звернення: 20.03.2024).
13. Барась Д.О. Концептуальні основи управління конкурентними перевагами підприємства. Спецпроект: аналіз
наукових досліджень : матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції. – 2007 URL:
http://www.confcontact.com/2007jule.php (дата звернення: 20.03.2024).
14. Іванов Ю. Б., Піддубна Л.І. Концептуально-методологічні аспекти синтезу системи управління міжнародною
конкурентоспроможністю підприємства. Бізнес Інформ. 2012. № 9. С. 50-53. URL:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2012_9_8. (дата звернення: 20.03.2024).
15. Войчак А.В., Камишина Р.В. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація. Маркетинг в Україні. –
2005. – № 2. – С. 50–53.
16. Фатхутдінов Р.А., Осовська Г.В. Управління конкурентоздатністю організації: підручник. К. : Кондор, 2009. 470 с.
17. Кривешко О. В. Оцінка вагомості конкурентних переваг. Ефективна економіка. 2020. № 2. – URL:
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7656 (дата звернення: 21.03.2024).
18. Цалко Т. Р., Харченко Т. О., Хондока А. М. Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві.
Ефективна економіка. 2019. № 9. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7261 (дата звернення:
21.03.2024).