Остання редакція: 2022-05-17
Анотація
У статті розглянуто чинники впливу пандемії COVID-19 на освітній процес в цілому. Визначено оцінку адаптації вчителів та викладачів до умов дистанційного навчання. Запропоновано шляхи подолання кризи системи освіти.
Ключові слова
Посилання
1. M. B. Cahapay, J. L. D. Anoba. Technological pedagogical knowledge self-efficacy and continuance intention of Philippine teachers in remote education amid COVID-19 crisis, Journal of Pedagogical Research, vol. 5 no. 3, pp. 68-79. 2021. doi: 10.33902/JPR.2021370614.
2. «Is the COVID-19 slide in education real?», 2020. [Online]. Available: https://blogs.worldbank.org/education/covid-19-slide-education-real.
3. P. Engzell, A. Frey, M. D. Verhagen. Learning Loss Due to School Closures During the COVID-19 Pandemic, SocArXiv Papers, 2020. doi:10.31235/osf.io/ve4z7.
4. M. J. Tomasik, L. A. Helbling, U. Moser. Educational Gains of In-Person vs. Distance Learning in Primary and Secondary Schools: A Natural Experiment During the COVID-19 Pandemic School Closures in Switzerland, International Journal of Psychology, 2020. doi:10.1002/ijop.12728.
5. T. Bol. Inequality in homeschooling during the Corona crisis in the Netherlands. First results from the LISS Panel., SocArXiv Papers, 2020. doi: 10.31235/osf.io/hf32q.
6. S. Kaya. Predictors of Online Learning Satisfaction of Pre-Service Teachers in Turkey, Research in Pedagogy, vol. 11, no. 2, pp. 586-607. doi: 10.5937/IstrPed2102586K.
7. O. J. Onwuegbuizie, E. O. Ojo. University students’ experiences of learning in an online environment in COVID-19 pandemic: A meta-methods research study of perceptions and attitudes of South African students, Journal of Pedagogical Research, vol. 5, no. 4, pp. 1-18. 2021. doi: 10.33902/JPR.2021472164.