КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2022)

Розмір шрифта: 
Аналіз диверсифікації асортименту товарних категорій підприємства на основі квартильних коефіцієнтів
Олена Штовба, Андрій Коваленко

Остання редакція: 2021-12-22

Анотація


Запропоновано новий підхід кількісного оцінювання рівня диверсифікованості товарних категорій харчових продуктів на основі квартильного коефіцієнта питомих цін. Під питомою ціною розуміється ціна 1 кг харчового продукту. Квартильний коефіцієнт – це відношення середнього значення питомої ціни дорогих товарів (товарів з першого квартиля) до середнього значення питомої ціни дешевих товарів (товарів з четвертого квартиля). Запропонована оцінка диверсифікованості на основі квартильного коефіцієнту має кращу інтерпретабельність, що дозволяє керівникам приймати більш обґрунтовані рішення. Застосування підходу ілюструється на прикладі аналізу диверсифікованості товарних категорій підприємства «Чумак».

Ключові слова


квартильний коефіцієнт; асортимент; оцінювання диверсифікації

Посилання


1. Орлов А.И. Прикладная статистика. Учебник. Издательство “Экзамен”, 2004. 656 с.

 

2. Fochesato M., Bogaard A., Bowles S. Comparing ancient inequalities: the challenges of comparability, bias and precision // Antiquity. – 2019. – Vol. 93. –№370. – P. 853-869.


Повний текст: PDF