КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Молодь в науці: дослідження, проблеми, перспективи (МН-2018)

Розмір шрифта: 
КОНФЛІКТИ МІЖ ВИКЛАДАЧАМИ ТА УЧНЯМИ У ВПУ: ПРИЧИНИ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ
Діана Василівна Кірка

Остання редакція: 2018-06-12

Анотація


В поданій роботі здійснено теоретичний аналіз педагогічних конфліктів в системі «викладач-учень». Проаналізовано поняття «конфлікт» та «конфліктологічна компетентність». Визначено психологічні та педагогічні чинники формування конфліктів між викладачами та учнями у ВПУ. Представлено узагальнені результати діагностики конфліктів між вчителями та учнями вищих професійних училищ. Запропоновано шляхи вирішення конфліктів між викладачами та учнями у ВПУ.

CONFLICTS BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS IN HIGHER PROFESSIONAL HIGHER SCHOOLS: CAUSES AND WAYS OF EXTENSION

The theoretical analysis of pedagogical conflicts in the system "teacher-student" was studied in the given popes. The concepts of «conflict» and «conflictual competence» have been. The psychological and pedagogical factors of formation of conflicts between teachers and pupils at the High Vocational School have been. The generalized results of diagnostics of conflicts between teachers and students of Higher Vocational Schools are presented. The ways of solving conflicts between teachers and students at Higher Vocational Schools are proposed.


Ключові слова


конфлікт; психологічний конфлікт; педагогічна взаємодія; педагогічна компетентність; конфліктологічна компетентність; причини виникнення конфліктів між викладачами та учнями ВПУ; способи подолання конфліктів у системі «викладач-учень».

Посилання


1. Про освіту: Закон України (прийнятий від 05.09.2017, набрання чинності 28.09.2017). URL: https://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/ (дата звернення 4.10.2017).
2. Рябоненко О. В. Основні типи конфліктів у ПТНЗ, причини їх виникнення та способи подолання.URL: http://uchika.in.ua/golovne-upravlinnya-osviti-i-nauki-cherkasekoyi-oblderjadminis-v2.html, (дата звернення 10.10.2017).
3. Словопедія. URL: http://slovopedia.org.ua/29/53407/19051.html , (дата звернення 18.10.17).
4. Кулініч І. О. Психологія управління. URL: http://pidruchniki.com/12120124/psihologiya/psihologiya_konfliktiv_shlyahi_virishennya_sistemi_upravlinnya, (дата звернення 18.01.18).
5. Краткий психологический словарь / под ред. А. В. Петровского, М. Г. Ярошевского. М.: Политиздат, 1985. 431 с.
6. Ішмуратов А. Т. Конфлікт і згода. Основи когнітивної теорії конфліктів. К.: Наук. Світ, 1996. 188 с.
7. Андрощук І.В. Взаємодія як педагогічна категорія. Педагогічний дискурс. 2013. Вип. 14. С. 15-19. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_, (дата звернення 04.04.18).
8. Анцупов А. Я., Шипилов А.И. Конфликтология: уч. для вузов. 2-е изд. перераб. и доп. М.: ФНИТИ-ДАНА, 2004. 591 с. URL: https://studfiles.net/preview/5708259/, (дата звернення 23.10.2017).
9. Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ: Перун, 2005.
10. Мовчан В. Етика: навч. посіб. 3-тє вид., виправл. і доп. К.: Знання , 2007. 483 с
11. Корягина Н. А., Михайлова Е.В. Соципальная психология. Теория и практика. URL: http://stud.com.ua/74044/psihologiya/psihologiya_konfliktu, (дата звернення 18.10.17).
12. Котлова Л.О. Конфліктологічна компетентність в системі безперервної освіти. URL:http://eprints.zu.edu.ua/26685/1/.pdf, (дата звернення 10.10.2017).
13. Гуменюк Людмила. Соціальна конфліктологія: підручник. URL: http://pidruchniki.com/85375/psihologiya/sotsialnopsihologichniy_analiz_konfliktiv_pedagogichniy_vzayemodiyi, (дата звернення 09.11.17).


Повний текст: PDF