КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні (2023)

Розмір шрифта: 
DEVELOPMENT OF METHODS OF THE INTERNATIONAL DIVISION OF LABOR
S. A. Mekhovich, P. G. Pererva

Остання редакція: 2023-02-20

Анотація


The types of international division of labor are considered and analyzed. The decisive role in this process of the scientific and technological revolution is proved.


Ключові слова


international economy; division of labor; types; scientific and technological revolution

Посилання


  1. 1.    Kobielieva T., Kocziszky G., Veres Somosi M. (2018) Compliance-technologies in marketing // MIND Journal. № 5. 10 p. URI: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-18/compliance-technologies_in_marketing.pdf.
  2. 2.    Pererva P., Kuchynskyi V. (2021) Digitization of personnel management processes // Actual problems of modern science : monograph / ed.: S. Matiukh [et al.]. Bydgoszcz : Bydgoszcz University of Science and Technology, 2021. Pt. 1.29. P. 275-285.
  3. 3.         Kobielieva T.O., Tkachov M.M., Tkachova N.P., Pererva P.G. (2017) Modeling the marketing characteristics of market capacity for electrical automation // Marketing and Management of Innovations. №4. С.67-74.
  4. 4.    Kobielieva T.O, Tkachov M.M., Tkachova N.P., Pererva P.G. (2017) Determination of marketing characteristics of market capacity for electrical automation. // Менеджмент і маркетинг інновацій. №3. С.79-86.
  5. 5.    Соmpliаnсе prоgrаm оf аn industriаl еntеrprisе. Tutоriаl. (2019) / [P.G Pеrеrvа et al.] // Еditеd by prоf. P.G.Pеrеrvа, prоf. Gy.Kосziszky, prоf. M.Sоmоsi Vеrеs. Khаrkоv-Miskоlс: NTU "KhPI". 689 p.
  6. 6.    Nagy S., Pererva P. Formation of an innovative model of the Hungarian business economy [Electronic resource] // Marketing of innovations. Innovations in marketing: materials of the Intern. Sci. Internet Conf., December 2021. Electronic text data. Bielsko-Biala, 2021. P. 51-54. – URI: http://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/55361.
  7. 7.    Pererva P., Nagy S., Maslak M. (2018) Organization of marketing activities on the intrapreneurship // MIND Journal. №5. 10p. URI: https://mindjournal.wseh.pl/sites/default/files/article/09-18/organization_of_marketing_activities_on_the_intrapreneurship.pdf
  8. 8.    Pererva P., Kosenko O., Tkachov M.Compliance program of an industrial enterprise: the essence and content // Mérleg és Kihívások = Balance and Challenges : 10 nemzetközi tudományos konferencia, 2017, október 17-18, Miskolc-Lillafüred. Miskolc : Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2017.  O. 87-93.

Повний текст: PDF