Розмір шрифта:
ПИТАННЯ УДОСКОНАЛЕННЯ РОЗРАХУНКУ НОРМ ВИТРАТИ ПАЛЬНОГО ПРИ ВИКОРИСТАННЯ ОЗБРОЄННЯ ТА ВІЙСЬКОВОЇ ТЕХНІКИ
Остання редакція: 2025-10-27
Анотація
Досвід експлуатації озброєння та військової техніки виявляє значну варіативність умов руху, включаючи різноманітність дорожнього покриття, широкі діапазони швидкостей та неповне використання або перевищення номінальної вантажності. Це створює актуальну наукову проблему: поточні норми витрати палива (лінійні норми) орієнтовані на ідеальні умови (найкращі асфальтобетонні дороги та економічні швидкості). Така практика не відображає реальної витрати пального в різних умовах експлуатації. Тому критично важливим є оцінювання впливу ключових експлуатаційних та технологічних факторів (типу/стану дороги, швидкості руху, ступеня завантаження) на фактичні витрати палива. Вирішення цього завдання потребує більш глибокого дослідження для вдосконалення нормування паливних витрат.
Ключові слова
озброєння та військова техніка, автомобіль, витрати пального, режим руху, вантажність
Посилання
- Наказ Міністерства оборони України від 06.01.1999 р. № 01 «Про затвердження Норм витрати пального, масел, мастил і спеціальних рідин при експлуатації, ремонті та консервації військової техніки й озброєння Збройних Сил України» зі змінами.
- Кривошапов С.І., Назаров О.І., Сергієнко М.Є. Оцінка витрати палива автомобілів за питомими значеннями витрати палива та ефективної потужності. Вісник НТУ «ХПІ». Серія Автомобіле- та тракторобудування №2, 2022, с. 85-91, https://doi.org/10.20998/2078- 6840.2022.2.09
- Петрушенко М.М., Будур О.М., Бордіян П.П., Бордіян В.П., Гордішевський Л.Г., Тарасенко С.М. Аналіз експлуатаційних чинників, що впливають на паливну ощадливість вантажних автомобілів. Збірник наукових праць Військової академії (м. Одеса) № 1 (13) ч. І 2020, с. 6-9, https://doi.org/10.37129/2313-7509.2020.13.1.6-19.
- Крайник Л.В. Багатофакторна оцінка та нормування паливної ощадливості вантажних автомобілів: Монографія./ Крайник Л.В., Грубель М.Г. – Львів: Академія сухопутних військ, 2010. – 117с.
Повний текст:
PDF