Остання редакція: 2025-10-15
Анотація
У статті розглянуто проблему застарілості платформних комплексів курсу та вертикалі ИК-ВК80, які характеризуються значними похибками, тривалим часом виставлення та низькою стійкістю до перевантажень. Запропоновано модернізований варіант на основі безплатформної інерціальної навігаційної системи з використанням акселерометрів Honeywell Q- Flex QA-300, резервних Jewell QFA-180 та кільцевих лазерних гіроскопів RL українського виробництва. Представлена архітектура передбачає адаптивну фільтрацію сигналів, дубльоване живлення та стійкість до механічних впливів. Результати моделювання підтвердили значне зменшення дрейфу, скорочення часу виставлення та підвищення точності орієнтації у динамічних режимах. Запропонований комплекс дозволяє підвищити бойову ефективність багатоцільових літаків, знизити експлуатаційні витрати та забезпечити технологічну незалежність авіаційних систем.
Ключові слова
Посилання
- Зарубін А. М. Інерціальні вимірювачі в авіоніці. – Харків: ХУПС, 2014. – 120 с.
- Titterton D., Weston J. Strapdown Inertial Navigation Technology. – London: IEE, 2004. –
- Технічна документація Honeywell Q-Flex QA-300.
- Jewell Instruments. QFA-180 Accelerometer Datasheet.
- Матеріали заводу «Арсенал» щодо лазерних гіроскопів RL.