КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Актуальні проблеми бойового застосування, експлуатації і ремонту зразків озброєння та військової техніки (2025)

Розмір шрифта: 
РОЗРОБКА РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ МОДЕРНІЗОВАНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО КОМПЛЕКСУ ВЕРТИКАЛІ ТА КУРСУ МАНЕВРЕНОГО ПОВІТРЯНОГО СУДНА ДО СКЛАДУ ВІТЧИЗНЯНОГО БАГАТОЦІЛЬОВОГО ЛІТАКА
Анастасія Іванівна Осипова, Роман Вікторович Василенко, Тимур Васильович Паращенко

Остання редакція: 2025-10-15

Анотація


У статті розглянуто проблему застарілості платформних комплексів курсу та вертикалі ИК-ВК80, які характеризуються значними похибками, тривалим часом виставлення та низькою стійкістю до перевантажень. Запропоновано модернізований варіант на основі безплатформної інерціальної навігаційної системи з використанням акселерометрів Honeywell Q- Flex QA-300, резервних Jewell QFA-180 та кільцевих лазерних гіроскопів RL українського виробництва. Представлена архітектура передбачає адаптивну фільтрацію сигналів, дубльоване живлення та стійкість до механічних впливів. Результати моделювання підтвердили значне зменшення дрейфу, скорочення часу виставлення та підвищення точності орієнтації у динамічних режимах. Запропонований комплекс дозволяє підвищити бойову ефективність багатоцільових літаків, знизити експлуатаційні витрати та забезпечити технологічну незалежність авіаційних систем.


Ключові слова


інерціальна навігація, безплатформна інерціальна навігаційна система, акселерометр, гіроскоп, фільтр Калмана

Посилання


  1. Зарубін А. М. Інерціальні вимірювачі в авіоніці. – Харків: ХУПС, 2014. – 120 с.
  2. Titterton D., Weston J. Strapdown Inertial Navigation Technology. – London: IEE, 2004. –
  3. Технічна документація Honeywell Q-Flex QA-300.
    1. Jewell Instruments. QFA-180 Accelerometer Datasheet.
  4. Матеріали заводу «Арсенал» щодо лазерних гіроскопів RL.

Повний текст: PDF