КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
Актуальні проблеми бойового застосування та експлуатації і ремонту зразків озброєння та військової техніки (2023)

Розмір шрифта: 
МОНІТОРИНГ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ КРИТИЧНИХ МІСЦЬ КОНСТРУКЦІЇ ЗВИКОРИСТАННЯМ МАТЕМАТИЧНИХ МОДЕЛЕЙ АЕРОПРУЖНОСТІ ТА БОРТОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ
Володимир Жоржевич Ященок, Володимир Михайлович Онищенко

Остання редакція: 2023-11-13

Анотація


Аналізується можливість моніторингу технічного стану конструкції на основі використання математичних моделей аеропружності для визначення навантаження, напружено-деформованого стану силових елементів, міцності та витрати ресурсу планера в польоті через використання даних бортових реєстраторів та вбудованих в силову систему конструкції датчиків (сенсорів). Описано стратегію технічного обслуговування повітряних суден за допомогою отриманих даних. Розглянута стратегія дозволяє експлуатувати вироби без обмежень викликаних проведенням безперервного або періодичного контролю технічного стану в польоті і на землі. Стратегія базується на докладному аналізі інформації про технічний стан конструкції та його критеріїв передвідмовного стану.

Ключові слова


математичні моделі аеропружності, навантаження конструкції, перевантаження, пружні коливання, напружено-деформований стан, силові елементи, міцність, ресурс, планер, датчики

Посилання


1. Онищенко В.М., Ященок В.Ж. Використання математичних моделей аеропружності та бортових інформаційних систем для оцінки навантаження планера повітряного судна і ресурсу конструкції. Збірник наукових праць Державного науково-дослідного інституту авіації, №18 (25) (2022), с. 91-97.

2. Онищенко В.М. Динамічна реакція та стійкість пошкодженої конструкції транспортного літака. Открытые информационные и компьютерные технологии: сб. науч. тр. Нац. аэрокосм. ун -та им. Н. Е. Жуковского "Харьков. авиац. ин-т". – Вып.85. – Харьков, 2020. –С. 165…169.


Повний текст: PDF