КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Актуальні проблеми бойового застосування та експлуатації і ремонту зразків озброєння та військової техніки (2021)

Розмір шрифта: 
ВИПРОБУВАННЯ ВІДЦЕНТРОВОГО КОМПРЕСОРА НАДДУВУ ФІРМИ ROTREX
Анатолій Анатолійович Лісовал

Остання редакція: 2021-11-18

Анотація


У статті наведено описання особливостей конструкції приводних відцентрових компресорів фірми Rotrex та  результати випробувань компресора серії С15 на створеному безмоторному стенді. На автомобілях і мотоциклетній техніці приводні компресори, найчастіше, застосовують на поршневих двигунах з іскровим запалюванням. Сьогодні на автотракторних дизелях приводні компресори знаходять застосування в двоступеневих системах наддуву. Особливістю конструкції відцентрових компресорів серії С15 є компактність і швидкохідність – частота обертання колеса компресора досягає 200000 хв-1. Фірма Rotrex застосувала в планетарній передачі замість шестернних сателітів циліндричні ролики на кулькових підшипниках. Конструкція нової серії С15 вийшла компактна, швидкохідна, з високим ККД та малошумна. Передавальне число на створеному стенді від вала електродвигуна до вала колеса компресора було 43. Частота обертання вала електродвигуна регулювалася за допомогою програмованого мікроконтролера, який регулював частоту струму. В процесі випробувань відцентрового компресора модифікації С15-20 в статичних режимах визначено робочу зону споживача стисненого повітря для цього компресора. Характеристики споживача стисненого повітря моделювалися спеціальними шайбами з мінімальними діаметрами від 10,1 до 14,0 мм. У робочому діапазоні споживача  стисненого повітря (автомобільного двигуна внутрішнього згоряння) досягнуто максимальний надлишковий тиск наддуву 1,1 ... 1,3 МПа при витратах повітря 460 ... 250 кг/год відповідно. Випробування підтвердили працездатність стенду для газодинамічних досліджень відцентрових компресорів. Стійко і надійно працювала електронна система управління частотою струму електродвигуна. Характеристики відцентрового компресора С15-20, результати випробувань засвідчують про його призначення у якості агрегату наддуву для двигунів легкових автомобілів з іскровим запалюванням та можливість застосування в системах комбінованого наддуву

Ключові слова


двигун внутрішнього згорання, наддув, відцентровий компресор, випробування наддуву

Посилання


1. Патрахальцев Н.Н. Форсирование двигателей внутреннего сгорания наддувом / Н.Н. Патрахальцев, А.А. Савастенко. – М.: Легион Автодата, 2002. – 176 с.

2. Карягин А.В. Устройство, обслуживание и правила движения автомобилей / А.В. Карягин, Г.М. Соловьев. – М.: Военное издательство МО СССР, 1957.

3. Ханин Н.С. Наддув и нагнетатели автомобильных двигателей / Н.С. Ханин, А.Н. Шестак, Е.Н. Зайченко, Ю.Н. Динеев. – М.: Машиностроение, 1965. – 221 с.

4. «Get inside ProCharger», available at: http://www.procharger.com.

5. «Rotrex C15 supercharger range», available at: http://www.rotrex.com


Повний текст: PDF