КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, LIII Всеукраїнська науково-технічна конференція Інституту Конфуція (2024)

Розмір шрифта: 
Національні аспекти генези поняття духовності в українській педагогічній думці початку ХХ століття
Микола Дем`янович Прищак

Остання редакція: 2024-01-30

Анотація


Досліджено національні аспекти генези поняття духовності в українській педагогічній думці початку ХХ століття. Розкрито та проаналізовано погляди педагогів досліджуваного періоду на національні засади духовності. Визначено характеристики національних аспектів генези поняття духовності.

 

National aspects of the genesis of the concept of spirituality in Ukrainian pedagogical thought of the beginning of the 20th century

Abstract: The national aspects of the genesis of the concept of spirituality inUkrainian pedagogical thought of the beginning of the 20th century have been studied. The views of teachers of the researched period on the national principles of spirituality are revealed and analyzed. The characteristics of the national aspects of the genesis of the concept of spirituality have been determined.

Ключові слова


: духовність; дух; генеза явища та поняття духовності; національна парадигма духовності; педагогіка; педагогічна думка; навчання; виховання; spirituality; spirit; genesis of the concept of spirituality; national paradigm of spirituality; pedagogy; pedagog

Посилання


  1. Грінченко Б. Д. Народні вчителі і вкраїнська школа. Київ, 1906. 32 с.

 

  1. Грінченко Б. Д. Якої нам треба школи. Українська мова і література. 1993. № 9. С. 44 – 48.

 

  1. Другий Всеукраїнський учительський з`їзд. Тези докладів, де­бати, постанови. Київ, 1917. 39 с.

 

  1. Іларіон. Твори. Т. 1: Філософські містерії. Вінніпег, 1957. 366 с.

 

  1. Кучинська І. О. Виховання духовних цінностей дітей і молоді у творчій спадщині Івана Огієнка. Кам’янець-Подільський: «Абетка НОВА», 2002. 104 с.

 

  1. Музиченко О. Ф. Сучасні педагогічні течії в Західній Європі й Америці. Київ: Всеукр. Коопер. видавн. союз. 1919. 106 с.

 

  1. Огієнко І. І. Українська культура. Київ: Абрис, 1991. 272 с.

 

  1. Островський В. Національне виховання.  Вільна українська школа.  1918 – 19. № 3. С. 139 – 141.

 

  1. Прищак М. Д. Ґенеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина ХІХ – 20-ті роки ХХ століття): монографія. Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця, 2008. 172 с.

 

  1. Русова С. Ф. Дошкільне виховання. Вибрані пед. твори: У 2-х кн. Кн 2. Київ: Либідь, 1997. С. 158 – 257.

 

  1. Русова С. Ф. Ідейні підвалини школи. Світло. 1913. № 8. С. 33 – 38.

 

  1. Русова С. Ф.  Нова школа. Вибрані пед. твори: У 2-х кн. Кн 2. Київ: Либідь, 1997. С. 5 – 15.

 

  1. Русова С. Ф.  Нова школа соціального виховання. Вибрані пед. твори: У 2-х кн. Кн 2. Київ: Либідь, 1997. C. 16 – 104.

 

  1. Русова С. Ф. Позашкільна освіта. Вільна українська школа. 1917. № 3 – 4. С. 166 – 169.

 

  1. Русова С. Ф.  Хроніка національної школи. Вибрані пед. твори: У 2-х кн. Кн 1. Київ: Либідь, 1997. С. 44 – 48.

 

  1. Сухомлинська О. В. Рефлексії про генезу духовності в контексті виховання: на шляху до синтезу парадигм.  Історико-педагогічний альманах. № 1. 2005. С. 5 – 29.

 

  1. Чепіга Я. Ф.  Національність і національна школа. Світло. 1910. № 10. С. 16 – 29.

 

  1. Чепіга Я. Ф. Самовиховання учителя. Світло. 1913. № 9. с. 6 – 13.

 


Повний текст: PDF