КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, 
LIII Всеукраїнська науково-технічна конференція Інституту Конфуція (2024)

Розмір шрифта: 
ДО ПРОБЛЕМИ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТІ
Оксана Броніславівна Залюбівська, Ігор Юрійович Пилявець, Дмитро Анатолійович Сокол

Остання редакція: 2024-01-25

Анотація


У доповіді за результатами аналізу джерельної бази та наявних нейронних мереж виокремлено напрямки використання штучного інтелекту в освітньому процесі



TO THE PROBLEM OF APPLICATION ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION

Abstract: Based on the results of the analysis of the source base and existing neural networks, the report highlights the areas of artificial intelligence use in the educational process.

 


Ключові слова


освітній процес; штучний інтелект; нейронна мережа; чат-бот; автоматизація навчання; educational process; artificial intelligence; neural network; chatbot; learning automation.

Посилання


  1. Baker R. S. Stupid Tutoring Systems, Intelligent Humans. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 2016. Vol.26, no.2. P. 600–614. URL: https://doi.org/10.1007/s40593-016-0105-0 (date of access: 11.01.2024).
  2. Цибко Г. Ю., Горошко Ю. В., Вінниченко Є. Ф. Штучний інтелект – виклики для освіти і шляхи їх подолання. Теорія і практика використання інформаційних технологій в умовах цифрової трансформації освіти : Матеріали Всеукр. науково-практ. конф., 29 черв. 2023 р. Київ, 2023. С. 225. URL:https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/41423/materialy%20konferentsii.pdf?sequence=1#page=71(дата звернення: 11.01.2024)..
  3. Соменко Д., Трифонова О., Садовий М. Використання штучного інтелекту та нейронних мереж у навчальному процесі з фахових дисциплін студентами професійної освіти (цифрові технології). Наукові питання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2023. Т. 1, № 1. С. 45–55. URL: https://journals.tnpu.ternopil.ua/index.php/pedagogy/article/view/100 (дата звернення: 11.01.2024).
  4. Про затвердження рішень Атестаційної колегії Міністерства: Наказ Міністерства освіти і науки України від 20 грудня 2023 р. № 1543 URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-rishen-atestacijnoyi-kolegiyi-ministerstva-1543vid20122023(дата звернення: 11.01.2024).
  5. Семеніхіна О. В., Юрченко А. О., Сбруєва А. А., Кузьмінський А. І., Кучай О. В., Біда О. А. Відкриті цифрові освітні ресурси у галузі ІТ: кількісний аналіз. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Т. 75, №1. С. 331-348. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v75i1.3114(дата звернення: 11.01.2024).
  6. Цибко Г. Ю., Горошко Ю. В., Вінниченко Є. Ф. Штучний інтелект – виклики для освіти і шляхи їх подолання. Теорія і практика використання інформаційних технологій в умовах цифрової трансформації освіти : Матеріали Всеукр. науково-практ. конф., 29 черв. 2023 р. Київ, 2023. С. 225. URL:https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/41423/materialy%20konferentsii.pdf?sequence=1#page=71(дата звернення: 11.01.2024).
  7. Академічна доброчесність, відкрита наука та штучний інтелект: як створити доброчесне освітнє середовище : збірник есе програми підвищення кваліфікації / упорядники: А. Артюхов, М. Віхляєв, Ю. Волк. 18 вересня – 18 жовтня 2023 року. – Львів – Торунь : Liha-Pres, 2023. – 524 с. URL: https://repositary.knuba.edu.ua/server/api/core/bitstreams/eca09622-cea2-4275-a1e1-099201334c3b/content(дата звернення: 11.01.2024).
  8. The Use of Artificial Intelligence in Higher Education / I. Drach et al. International Scientific Journal of Universities and Leadership. 2023. No. 15. P. 66–82. URL: https://doi.org/10.31874/2520-6702-2023-15-66-82.
  9. Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки: Розпорядження Каб. Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 286-р URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text(дата звернення: 11.01.2024).
  10.  Калашнікова С., Базелюк Н., Базелюк О. Вдосконалення викладання у вищій освіті: теорія та практика : монографія. Київ: Інститут вищої освіти НАПН України. 2023. C. 255. URL: https://doi.org/10.31874/TE.2023(дата звернення: 11.01.2024).
  11.  Сисоєва С. О.,  Осадча К. П. Стан, технології та перспективи дистанційного навчання у вищій освіті України. 2019. Т. 70. № 2. 271-284. URL: https://doi.org/10.33407/itlt.v70i2.2907(дата звернення: 11.01.2024).
  12.  Шишкіна М.,  Носенко Ю. Перспективні технології з елементами штучного інтелекту для професійного розвитку педагогічних кадрів. Фізико-математична освіта. 2023. Т. 38, №1. С. 66-71. URL: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2023-038-1-010(дата звернення: 11.01.2024).
  13.  Ничкало Н. Г., Лазаренко Н. І., Гуревич Р. С. Інформатизація та цифровізація суспільства в ХХІ столітті: нові виклики для закладів вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2022. №60. С. 17-29. URL: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-60-17-29(дата звернення: 11.01.2024).

Повний текст: PDF