КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2018)

Розмір шрифта: 
Залучення комп’ютерних технологій у процесі навчання економіко-математичному моделюванню майбутніх менеджерів
Інна Володимирівна Онопченко

Остання редакція: 2018-05-09

Анотація


Проаналізовано проблему вдосконалення процесу навчання економіко-математичному моделюванню майбутніх менеджерів. Розглянуто доцільність її розв’язання через залучення комп’ютерних технологій. Запропоновано реалізацію практичної частини курсу економіко-математичного моделювання «Оптимізаційні моделі та методи» через виконання лабораторних робіт з використанням методу моделювання в середовищі Excel.  Продемонстровано приклади вдосконалення навчального процесу за рахунок передачі рутинних обчислень комп’ютеру та можливості вивчення зміни в поведінці моделі в залежності від значень того чи іншого параметру з використанням моделей реальних економічних ситуацій або кейсів. Обґрунтовано, що такий вид навчальної діяльності сприяє забезпеченню реалізації принципу фундаментальності освіти та її  професійної направленості завдяки  демонстрації  зв’язку між математичним апаратом та його застосуванням у  менеджменті.


Involvement of computer technologies in the process of studying the economics and mathematical modeling of future managers

Abstract

The problem of improving the processes of training future managers for economic and mathematical modeling by means of computer technologies is analyzed. The implementation of the practical part of the course of economics and mathematical modeling: optimization models and methods through the implementation of laboratory work using the simulation method in the environment of the standard office program MS Excel, as one of the ways to improve the learning process by transferring routine computer calculations and the ability to study changes in behavior of the model depending on the values of one or another parameter using models of real economic situations or cases is proposed. It is substantiated that this kind of educational activity contributes to the implementation of the principle of the fundamental nature of education and its professional orientation through demonstration of the connection between the mathematical apparatus and its application in management.




Ключові слова


економіко-математичне моделювання; навчальний процес; комп’ютерні технології; лабораторна робота; використання методу моделювання в середовищі Excel; майбутні менеджери;economics and mathematical modeling; learning process; computer technology;laborator

Посилання


  1. Білоцерковський О.Б. Методичні вказівки до лабораторних робіт з курсу „Економіко-математичне моделювання” для студентів спеціальностей 6.03060101 "Менеджмент організацій" та 6.03060102 "Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності" / Уклад. О.Б. Білоцерківський. – Х.: НТУ "ХПІ", 2012. – 39 с.
  2. Бредюк В.І. Економіко-математичне моделювання в середовищі табличного процесора MS Excel : навч. посібник / В.І. Бредюк, О.І. Джоші  – Рівне. : НУВГП, 2015. – 241 с.:іл
  3. Бродський Ю.Б. Методичні рекомендації та завдання для виконання лабораторних робіт з дисципліни «Економіко-математичне моделювання» / Ю.Б. Бродський, О.М. Николюк–  Житомир : ЖНАУ, 2011- 20с.
  4. Печерских И.А. Математические модели в экономике: учебное пособие / И.А. Печерских, А.Г. Семенов; Кемеровский технологический институт пищевой промышленности. – Кемерово, 2011. – 191 с.
  5. Скворчевський О.Є. Оптимізаційні методи і моделі в економіці і менеджменті : лабораторний практикум з курсу «Економіко-математичне моделювання» /О.Є. Скворчевський, В.Л. Товажнянський. – Х. : НТУ «ХПІ», 2013. – 96 с.

Повний текст: PDF