КОНФЕРЕНЦІЇ ВНТУ електронні наукові видання, Проблеми вищої математичної освіти: виклики сучасності (2018)

Розмір шрифта: 
Обєктно-орієнтований підхід: історія, міжпредметні зв’язки, аналогії та його місце в сучасних психолого-педагогічних моделях
Ігор Володимирович Степура

Остання редакція: 2018-04-14

Анотація


Анотація

В роботі розглядаються історичні передумови створення об’єктно-орієнтованого підходу (ООП), що склався не тільки на ґрунті логіки та програмування, але й психології та частково фізики. Розглядаються прикладення ООП до різних наук та його місце в межах сучасної природничо-математичної освіти з одночасним пошуком міжпредметних зв’язків. Наводяться й зв’язки з психологією та педагогікою. Розглядається концепція «об’єктного світу» А.Кея, вказано, що її адекватність зумовлена існуванням фізичних аналогій між процесами різної природи. 

 

Abstract

The historical preconditions for creating an object-oriented approach (OOA), which was developed not only on the basis of logic and programming, but also on psychology and, in part, physics are considered in the work. Applying the OOA to various sciences and its place within the framework of modern natural and mathematical education with the simultaneous search of inter-subject connections are considered too. Relationships with psychology and pedagogy are also demonstrated. The "object world" concept by A. Kay is considered.  It is stated in the article that its adequacy is determined by the existence of physical analogies between processes of different nature.


Ключові слова


ООП; «об’єктний світ»; об’єкти; математичний об’єкт; фізична аналогія; фрейм; інформаційно-комунікативні системи; когнітивна психологія; інженерна психологія; когнітивні моделі; OOA; “object world”; objects: mathematical object; physical analogy; frame;

Посилання


1. Буч Г. Объектно-ориентированный анализ с примерами приложений на C++ / Г.Буч.– М. : Бином, СПб : Невский диалект. – 1998. – 560 с.

 

2. Копнов В.А. Объектно-ориентированный подход в менеджменте качества /. В.А. Копнов, Е.В. Валеева – Екатеринбург: Урал. гос. лесотехн. ун-т, 2009. – 115 с.

 

3. Садулаева Б.С. Об объектно-ориентированной парадигме программирования в обучении будущих бакалавров информатики. [Электронный ресурс] / Б.С. Садулаева, У.С. Мунаев. – Режим доступа : http://www.mce.su/archive/doc216340/rus.pdf

 

4. Буч Г. Объектно-ориентированное проектирование с примерами применения / Г.Буч; cовместное издание «Диалектика» Киев и АО «ИВК» Москва. – М.–К.: Диалектика, 1992. – 519 с.

 

5. Глушков В.М. Алгебра. Языки. Программирование/ В.М. Глушков, Г.Е. Цейтлин, Е.Л. Ющенко. – К.: Наукова думка, 1974 [1989].–331с.

 

6. Лаврищева Е.М. Методы программирования. Теория, инженерия, практика / Е.М. Лаврищева. – К.: Наукова думка, 2006.–451с.

 

7. Лаврищева Е.М. Современные методы программирования: возможности и инструменты / Е.М. Лаврищева // Проблеми програмування. 2006. – № 2–3. – Спеціальний випуск.–  c.60–74.

 

8. Перевозчикова О.Л. Школа теории программирования Е.Л.Ющенко / О.Л.  Перевозчикова // Наука та наукознавство. – 2007. – №4. – с.114–146.

 

9.Семеріков С. О. Фундаменталізація навчання інформатичних дисциплін у вищій школі: монографія / Семеріков С. О. ; науковий редактор академік АПН України, д. пед. н., проф. М. І. Жалдак. – Кривий Ріг : Мінерал ; К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. – 340 с.

 

10. Жалдак М.І. 20 років становлення і розвитку методичної системи навчання інформатики в школі та педагогічному університеті [Электронный ресурс] / М.І. Жалдак, Н.В. Морзе, Ю.С. Рамський.– Режим доступу : http://www.ii.npu.edu.ua/files/Zbirnik_KOSN/11/1.pdf

 

11.Сейдаметова З. С. Методическая система уровневой подготовки будущих инженеров-программистов по специальности «Информатика» : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / З.С. Сейдаметова ; НПУ им. М. П. Драгоманова. – К., 2007. – 559 с.

 

12. Машбиц Е.ИПсихолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения: (Педагогическая наука – реформе школы) / Е.И. Машбиц. – М.: Педагогика, 1988. – 192 с.

 

13. Основи нових інформаційних технологій навчання. Посібник для вчителів / Ю.І. Машбиць, М.І. Жалдак, О.О. Гокунь, О.Ю. Комісарова, Н.В. Морзе, М.Л. Смульсон. – К.: «Віпол», 1997. – 262 с.

 

14. Основы компьютерной грамотности / Под редакцией А.А. Стогния, Е.И. Машбица, Е.К.Ющенко; авт.кол.: Е.И Машбиц., Л.П. Бабенко, Л.В. Верник. и др. – К.: Вища школа, 1988. – 215с.

 

15.Машбиц Е. И. Диалог в обучающей системе / Е. И. Машбиц, В. В. Андриевская, Е. Ю. Комиссарова. –К.: Вища школа, 1989. – 184с. 

 

16. Застосування телекомунікаційних засобів у навчальному процесі: психолого-педагогічні аспекти : навчально-методичний посібник за ред. М.Л. Смульсон ; АПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка.– К.: Педагогічна думка, 2008. –256 с.

 

17. Сучасні інформаційні засоби навчання: навч. посіб. [Гороль П.К., Гуревич Р.С., Коношевський Л.Л., Шестопалюк О.В.]. – К.: Освіта України, 2007. – 536 с.

 

18.Чепелєва Н.В. Розуміння та інтерпретація особистого досвіду у контексті психологічної герменевтики / Н.В. Чепелєва // Наукові записки [Національного університету Острозька академія]. Сер.: Психологія і педагогіка. – 2009.– 12.– с.8–12.

 

19. Розуміння та інтерпретація життєвого досвіду як чинник розвитку особистості : монографія / за ред. Н.В. Чепелєвої. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2013. – 276 с.

 

20. Аржанов И.Н. Методика обучения объектно-ориентированному проектированию студентов педагогических вузов / Аржанов И.Н.: Авт. дисс…канд. пед. наук, спец. 13.00.02 – теория и методика обучения информатике. – СПб, 2000 – 18 с.

 

21. Макарова Н.В. Объектно-ориентированная концепция преподавания информатики / Н.В.Макарова // Компьютерные инструменты в образовании. – 1999.– №3–4.– С.13–23.

 

22. Степанов А.Г. Объектно-ориентированный подход к отбору содержания обучения информатике / А.Г.Степанов. – СПб : Политехнка, 2005. – 287 с.

 

23. Василакін В. В. Інформаційна система моніторингу знань студентів на основі об’єктно-орієнтованої моделі предметної області / Василакін В. В. дис. … канд. біол. наук: 14.03.11 – Медична та біологічна інформатика і кібернетика. – К., 2008. – 184 с.

 

24. Баранова Е.В. Теория и практика объектно-ориентированного проектирования содержания обучения средствами информационных технологий /. Баранова Е.В. : Авт. дисс…докт. пед. наук, спец. 13.00.02 – теория и методика обучения информатике / Е.В. Баранова.– СПб, 2000 – 36 с.

 

25. Kay A. Personal Dynamic Media / A.Kay // IEEE Computer. – 1977. – v. 3. – № 10. – p. 31.

 

26. Пушкарёв П.Ю. Объектно-ориентированный подход к системе интерпретации электромагнитных зондирований в среде Microsoft Windows. / П.Ю.Пушкарёв // Вестник НСО (по материалам науч.конф. геологического факультета МГУ «День научного творчества студентов – 96»). – М.:  МГУ, 1996.– с. 41–42.

 

27. Колеватов А.П. Объектно-ориентированный подход к разработке навигационных систем/ А.П.  Колеватов // Гироскопия и навигация. [Мат. XXIII конф. памяти Н.Н.Острякова]. – 2002.– №4 (39).– С.59–60.

 

28. .Филиппов А.Ю. Алгоритмы формализации и автоматизации решения задач на основе среды компьютерного моделирования задач / А.Ю.Филиппов . Автореф. канд. тех. наук. Специальность 05.13.06 – Автоматизация и управление технологическими процессами и производствами (в образовании). –Томск – 2007.– 23 с.

 

29. Семенов В. А. Об объектно-ориентированном подходе к разработке численного математического обеспечения / В. А.  Семенов // Вопросы кибернетики. Приложения системного программирования /Под ред. В.П. Иванникова. – М.: Науч. совет по комплексной проблеме "Кибернетика" РАН, 1995. –С. 140–163

 

30. Семенов В. А. Объектно-ориентированная инструментальная среда для разработки систем численного моделирования / В. А. Семенов, С. В. Морозов, О. А. Таралапан, Е. Ю. Ширяева //Вопросы кибернетики. Приложения системного программирования  Под ред.  В. П. Иванникова. – М.: Науч. совет по комплексной проблеме "Кибернетика" РАН, 1997. –Вып. 3.– С. 205–226.

 

31. Корчевская Е.А. Разработка моделей и алгоритмов вычислительной математики на основе объектно-ориентированной парадигмы программирования / Е.А. Корчевская , Л.В. Маркова // Мат. и компьютерное моделирование : мат. Ш межд. науч. конф. (Омск, 12.11. 2015). – Омск , 2015. –с.127–129

 

32. Вишневский Ю.А. Применение распределенных вычислений для решения задач математической физики [Электронный ресурс] / Ю.А.Вишневский, В.И. Пожуев. – Режим доступа: http://web.znu.edu.ua/herald/issues/archive/articles/2614.pdf

 

33. Пакет  Diffpack [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.thermophysics.ru/pdf_doc/diffpack_ru.pdf

 

34. Леонтьев А.В. Трек 2D – объектно-ориентированная программа моделирования технология ионной имплантации / А.В. Леонтьев, Ю.А. Леонтьев, В.А. Новиков [Электронный ресурс] // 8-я международная конференция «Взаимодействие излучений с твердым телом», 23–25.09.2009 г., Минск, Беларусь – Минск, 2009.– c. 332–334. – Режим доступа: http://www.iaea.org/inis/collection/NCLCollectionStore/_Public/41/006/41006890.pdf

 

35. Mayer R.E. Multimedia Learning Second Edition / R.E. Mayer. –CambridgeUniversityPress, Cambridge 2009. – 304 p.– https://doi.org/10.1017/CBO9780511811678

 

36. Дистанційне навчання: психологічні засади : монографія [Електронний ресурс] / [М.Л. Смульсон, Ю.І. Машбиць, М.І. Жалдак та ін.] ; за ред. М.Л. Смульсон. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. – 240 с. –  Режим доступу :  http://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/123456789/3148/1/distan%20education.PDF

 

37.Krzemiński Andrzej Droga do e-learningu / Andrzej Krzemiński; pracę magisterską wykonaną i obronioną w Wyższej Szkole Humanistyczno-Ekonomicznej we Włocławku (w 2011 r.).  –Włocławek, 2013. – 94 s.

 

38.Назар М.М. Характерні психологічні особливості дистанційного навчання з використанням мережі Інтернет / М.М.Назар[Еелектронний ресурс] // Технології розвитку інтелекту. – 2011 – №2. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/e-journals/tri/2011_2/st04.pdf

 

39. Черч А. Введение в математическую логику /А. Черч. – Том 1.– М.: Издательство иностранной литературы1960. – 484 с.

 

40. Барендрегт X. Ламбда-исчисление. Его синтаксис и семантика / X. Барендрегт – М.: Мир, 1985.– 606 c.

 

41. Трусделл К. Первоначальный курс рациональной механики сплошных сред / К.Трусделл. – М., Мир, 1975. – 592 с.

 

42. Голодняк М. Дискуссия о законах Ньютона [Электронный ресурс] / М. Голодняк, С. Кокарев. – Режим доступа http://znaemfiz.ru/files/138426/neuton_disc.pdf

 

43. Sutherland I. E. "Sketchpad-A Man-Machine Graphical Communication System" / I. E. Sutherland // Proceedings of the Spring Joint Computer Conference,Detroit,Michigan, May 1963 (Washington, D.C.: Spartan, 1964).

 

44. Sutherland I.E. The Ultimate Display /I.E. Sutherland  // Proceedings of IFIP Congress, 1965.– pp. 506–508.

 

45. SutherlandI.E. A head-mounted three dimensional display / Ivan E. Sutherland // Proceedings of the AFIPS Fall Joint Computer Conference. December 9–11, 1968. Part I. –Washington: Thompson Books, 1968. – P. 757–764.

 

46. Модло Є.О. Використання технології доповненої реальності у мобільно орієнтованому середовищі навчання внз / Є.О. Модло , Ю.В. Єчкало, С.О. Семеріков, В.В. Ткачук. // Наукові записки. – Випуск 11. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 1. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2017 – 200 с.  – c.93–100.

 

47. Pooley, Rob An Introduction to Programming in Simula / Rob  Pooley.– Fawley Oxfordshire (UK):Alfred Waller Ltd 1987. –344 p.

 

48. Kay A. The Reactive Engine / A. Kay . –Salt Lake City,UT: TheUniversityofUtah, Department of Computer Science. – 1969. – 12 p.

 

49. Пейперт С. Переворот в сознании: Дети, компьютеры и плодотворные идеи /С.Пейперт. – М.: Педагогика, 1989. –

224 с.

 

50. Kay A. Personal Dynamic Media / Alan Kay, Adele Goldberg // IEEE Computer. – 1977. – v. 3. – № 10. – p. 31–41.

 

51.An Interview with Computing Pioneer Alan Kay [By David Greelish] [electronic resource] // Time.– April 02, 2013.–  Access:  http://techland.time.com/2013/04/02/an-interview-with-computing-pioneer-alan-kay/

 

52. Kay Alan C. A Personal Computer for Children of All Ages [electronic resource] / Alan C. Kay. –XeroxPalo AltoResearchCenter, 1972. – 11 p. – Access:  https://mprove.de/diplom/gui/Kay72a.pdf

 

53. Boden Margaret A History of Cognitive Science / Margaret Boden. –Oxford–New York:OxfordUniversityPress, 2006. – 1680 p. – pp. 747, 808–809, 1176

 

54. Минский М. Фреймы для представления знаний / М. Минский. – М.: Энергия, 1979. – 152 с.

 

55. Coadd P. Object-oriented patterns. Communication of the ACM. September 1992 / P. Coadd –V. 35. – No.9. – p. 152–159.

 

56. Вайсфельд М. Объектно-ориентированое мышление /М. Вайсфельд. – СПб: Питер, 2014.– 304 с.

 

57. Кирютенко Ю.А. Объектно-ориентированное программирование. Язык Smalltalk / Ю. А. Кирютенко, В. А. Савельев. – М.: Вузовская книга, 2007. – 328 с

 

58. Емельченков Е. П. Алгебраический подход к оптимизации разработки и эксплуатации систем управления базами данных / Е. П. Емельченков, Н. А. Левин, В. И. Мунерман // Системы и средства информ., 2009 – дополнительный выпуск. – c. 114–137.

 

59. Канторович Л.В. Перспективы развития и использования электронных счетных машин / Л.В. Канторович // Математика, ее содержание, методы и значение. – Т. 1. – М.: АН СССР, 1956. – С. 382–390.

 

60. Цаленко М.Ш. Моделирование семантики в базах данных / М.Ш. Цаленко. − М.: Наука, 1988. – 288 с.

 

61. Breu R. Algebraic Specification Techniques in Object  Oriented Programming  Environments / R. Breu. –Berlin-Heidelberg: Springer–Verlag, 1991. – 236 p.

 

62. Суворов В.В. Абстрактно-алгебраический подход к построению вычислительных сред для решения задач в объектных формулировках / В.В. Суворов // Вычислительные методы и программирование. –2010. – Т. 11.– c. 50–61.

 

63. Weiβ B. Deductive Verification of Object-Oriented Software : Dynamic Frames, Dynamic Logic and Predicate Abstraction / Benjamin Weiβ. –Karlsruhe : KIT Scientific Publishing, 2011. – 294 p.

 

64. Летичевский А.А. Объекты в системе алгебраического программирования / А.А. Летичевский, В.Г.Маринченко // Кибернетика и системный анализ. – 1997 .– № 2. – С. 160–180.

 

65. Тей А. Логический подход к искусственному интеллекту / А.Тей, П. Грибомон, Ж.Луи. – М. : Мир, 1990.–432 с.

 

66. Тыугу Э.Х. Концептуальное программирование / Э.Х. Тыугу. – М.: Наука, 1984.– 256 с. – с.124–196.

 

67. Чубаркова Е.В. Структуризация теоретического материала электронных учебных курсов с использованием объектно-ориентированной модели / Е.В. Чубаркова, С.С. Венков // Вестник Челябинского государственного педагогического университета.– 2012. – № 9. – c. 172– 183.

 

68. Шихнабиева, Т.Ш. Методические основы представления и контроля знаний в области информатики с использованием адаптивных семантических моделей: дисс ... д-ра пед. наук / Шихнабиева Т.Ш. – Москва, 2009. – 355 с.

 

69.Горячев А. В. Сборник программ «Образовательная система «Школа 2100» / А.В. Горячев; под ред. А. А. Леонтьева. –М.: Баласс, Изд. Ром РАО, 2004.– 528 с .

 

70. Калинина Т.Б.  Пропедевтика парадигмы объектно-ориентированного программирования в базовом курсе информатики посредством программируемого исполнителя [Электронный ресурс] / Калинина Т. Б., Миндоров Н. И. // Конгресс конференций «Информационные технологии в образовании» (ИТО).–  2003. – Режим доступа :  http://ito.edu.ru/2003/I/2/I-2-2370.html

 

71. Горячев А. В. О некоторых проблемах освоения объектно-ориентированного программирования в школьном курсе информатики / А. В. Горячев // Международная научно-практическая интернет-конференция «Актуальные проблемы методики обучения информатике в современной школе» (Москва, МПГУ, 16 – 17 февраля2016 г.). – Режим доступа : http://news.scienceland.ru/2016/02/06/715/

 

72. Ускова Н.Н. Особенности применения метода построения объектно-ориентированных моделей знаний в начальной школе / Н.Н. Ускова //XIV Международная конференция «Применение новых технологий в образовании» Троицк, 26.06 – 27.06 2003. Секция 1. – Троицк, 2003.– с.6–8.

 

73. Рамський Ю. С. Методика навчання основ об’єктно-орієнтованого програмування / Ю. С. Рамський, І. М. Лукаш // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2002. – № 1. – С. 3 – 7 ; № 2. – С. 3 – 8 ; № 3. – С. 7 – 13 ; № 4. – С. 17 – 22 ; № 5. – С. 10 – 17 ; № 6. – С. 16 – 21.

 

74. Ящик О. Б. Методика навчання алгоритмізації та програмування старшокласників на рівні поглибленого вивчення інформатики / Ящик О. Б. : 13.00.02 – теорія та методика навчання (інформатика). Дис….  кандидата педагогічних наук. –Київ, 2016. – 352 с.

 

75. Goff Tom Alice The 3D Object-Oriented Programming Environment [electronic resource] / Tom Goff. – Access: http://robotics.cs.brown.edu/test/slides/Alice.pdf

 

76. Сейдаметова З.С. Сценарний підхід в навчанні інформатики: об’єктність, наочність, креативність / З.С. Сейдаметова, Ф.В. Шкарбан // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2010. – №. 9. – С. 72–80.

 

77. Миронов Д.Ф. Компьютерная графика в дизайне / Миронов Д.Ф.– Спб : БХВ-Петербург, 2008.– 560 с. 

 

78. Молодых А.Г. Разработка и исследование средств топологического анализа технологических схем как объектов моделирования [Электронный ресурс] / А.Г. Молодых. – Режим доступа : http://masters.donntu.org/2011/fknt/molodih/diss/index.htm

 

79. Баранюк О.Ф. Cистематика шаблонів у контексті об’єктних технологій / О.Ф. Баранюк // Наукові записки. – Випуск 11. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 1. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2017 – 200 с.  c. 3–10.

 

80. Семенов В. А., Морозов С. В., Таралапан О. А., Ширяева Е. Ю. 1997. Вказ.твір.

 

81. Сатыбалдиева Р.Ж. Объектно-ориентирвоанный подход при разработке приложений прикладной вычислительной системы [Электронный ресурс] / Р.Ж. Сатыбалдиева [Электронный ресурс] // ҚазҰТУ Хабаршысы – Вестник КазНИТУ – Vestnik KazNRTU. 2008. – Режим доступа: http://vestnik.kazntu.kz/files/newspapers/7/70/682.htm

 

82. Петров П. Н. Акустика. / П.Петров.– СПб : СПбГУАП, 2003. – 80 с.:

 

83.: Ольсон Г. Динамические аналогии / Г.Ольсон. – М.: ИЛ., 1947. – 224 с. 

 

84. Вовк Л.І. Значення  використання аналогій у навчанні для розвитку мислення студентів / Л.І.Вовк // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т.Г.Шевченка. Сер. Педагогічні науки. 2000. – № 3. – С.21–22.

 

85. Шевчук О.Г. Використання неповного ізоморфізму алгебр електро- та магнітостатики при викладанні курсу електродинаміки /О.Г.Шевчук // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету ім. Т.Г.Шевченка. Сер. Педагогічні науки. – 2016. – Вип.138. – С.191–195.

 

86. Кузеев И.Р. Физическая природа разрушений / И.Р. Кузеев, Д.Р Куликов. – Уфа: УГНТУ,  1997.– 168 с.

 

87. Матвеев А.Н. Оптика / А.Н. Матвеев – М.: Высш. шк., 1985.–351 с. – c.14–16.

 

88. Матвеев А.Н. 1985. Вказ. Твір.

 

89. Родионов С.А. Основы оптики / C.А.Родионов – Спб : СПб ГИТМО (ТУ), 2000. – 167 с.

 

90. Матвеев А.Н. 1985. Вказ. Твір.С.19–25.

 

91.Руденко О.В. Теоретические основы нелинейной акустики / О.В. Руденко, С.И.Солуян.– М.: Наука, 1975. – 238 с.

 

92. Красильников В.А.  Введение в акустику / В.А. Красильников. – М.: МГУ, 1992.– 152 с. – с.22–32.

 

93.Родионов С.А. 2000. Указ.соч.

 

94. Матвеев А.Н. 1985. Вказ. Твір.С.19–25.

 

95. Красильников. Указ.соч. 54–56

 

96. Федотов А.М. Компьютер аналоговый [Электронный ресурс] / А.М. Федотов. – Режим доступа: http://www.nsc.ru/win/elbib/data/show_page.dhtml?77+87+135

 

97. Фромм Э. Анатомия человеческой деструктивности [Электронный ресурс] / Э. Фромм. – М.: Аст, Хранитель, Мидгард, 2007. – 624 с. – Режим доступа : http://www.golubinski.ru/socrates/fromm/fromm5/03.html

 

98. Пилипец Л.В. Элементарная физика и психологические аналогии / Л.В. Пилипец, И.В. Ковязина // Современные проблемы науки и образования. – 2015. – № 2–2. – Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=21553

 

99. Рыжов Ю.Н. История психологии [Электронный ресурс] / Ю.Н. Рыжов – Режим доступа : http://xn----ftbnabbavx dbikmfk2dzk .xn--p1ai/index/geshtaltpsikhologija_ i_teorija_polja/0-45 

 

100. [Электронный ресурс] http://www.teormeh.net/Home_page_ Elena_Ivanova/Cosserat%20continua%20RUS.htm ; http://mp.ipme.ru/Zhilin/Zhilin_ New/Biograph.htm, http://www.teormeh.net/Zhilin.htm

 

101. Жилин П.А. Рациональная механика сплошных сред / П.А. Жилин.СПб: СПбГПУ,2012. – 584 с.

 

102. Жилин П.А. Построение модели электромагнитного поля с позиций рациональной механики / П.А. Жилин // Радиоэлектроника. Наносистемы. Информационные технологии. – 2013.–  № 1.– т.5. – с.77–97.

Див.також http://www.ipme.ru/ipme/labs/dms/prive/ivanova/Home_page_Elena_Ivanova/Zhilin%20books%20RUS.htm,

http://www.teormeh.net/Zhilin_New/electrodynamics.htm,

 

103.Панин В. Физическая мезомеханика – ключ ко многим проблемам будущего [Электронный ресурс] / В. Панин // Наука Сибири.– N 34–35 (2420–2421).– 12 сентября2003 г– Режим доступа  http://www.sbras.ru/HBC/article. phtml?nid=260&id=9 , http://www.sbras.ru/HBC/hbc.phtml?9+260+1

 

104 Структурные уровни пластической деформации и разрушения / Панин В.Е., Гриняев Ю.В., Данилов В.И. и др. Панин В. (ред.) . – Новосибрск : Наука, 1990.– 225 с.

 

105. Йошида С. Интерпретация мезомеханических характеристик пластической деформации на основе аналогии с теорией электромагнитного поля Максвелла / С. Йошида // Физ. мезомех. – 2001. – Т. 4. – № 3. – С. 29–34

 

106. Yoshida S. Observation of plastic deformation wave in a tensile-loaded aluminum-alloy / S. Yoshida // Phys. Lett. A. – 1999. – V. 251. – P. 54–60.

 

 


Повний текст: PDF