Остання редакція: 2025-02-13
Анотація
Дане дослідження розглядає методи подолання мовних бар’єрів, зокрема роль викладача у цьому процесі. Запропоновані методи включають інтерактивні ігри, дискусійні завдання та орієнтацію на активне мовлення. Результати дослідження засвідчують позитивний вплив цих підходів на розвиток мовленнєвої впевненості студентів та підвищення їхньої комунікативної активності.
A SYSTEM OF EXERCISES FOR DEVELOPING SPEAKING SKILLS AND OVERCOMING LANGUAGE BARRIERS IN ENGLISH LESSONS
Abstract
This study examines methods to overcome language barriers, emphasizing the teacher’s role. Key strategies include fostering an atmosphere of trust, enhancing student motivation, and employing targeted exercises such as interactive games, discussion-based activities, and a focus on active speaking. The findings indicate that these approaches significantly improve students’ confidence and speaking proficiency.
Ключові слова
Посилання
1. Polishchuk O. V. Communication barriers faced by English language learners at a university level: factors and solutions // Science and Education. 2017. № 8. URL: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2017/8_2017/6.pdf.
2. Spratt M., Pulverness A., Williams M. The TKT course: Modules 1, 2 and 3. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2011.
3. Nation P. What should every EFL teacher know. Compass Publishing, 2024. ISBN 978-1685916893. URL: https://books.google.com.ua/books?id=ijYM0QEACAAJ.
4. Nykyporets, S. S. , Melnyk O. D. , Piddubchak S. Yu. , Melnyk M. B. , Krutchenko O. O. The efficacy of AI-driven pedagogical strategies for foreign language acquisition in higher education. Society and national interests. Series «Education/Pedagogy», 2025. № 2(10). С. 24-36. DOI: https://doi.org/10.52058/3041-1572-2025-2(10)-24-36.
5. Nykyporets S., Medvedieva S., Hadaichuk N., Herasymenko N. Information and communication technologies in teaching professionally-oriented speaking to technical students in non-linguistic higher education institutions. Scientific Collection «InterConf+». 2022. № 28 (137). Rome, Italy. P. 45-53. https://doi.org/10.51582/interconf.19-20.12.2022.006.